poniedziałek, 24 września 2012

ciasteczka kokosowe


Przepis na ciasteczka kokosowe zaczerpnęłam z bloga mojej znajomej. W Jej przepisie ciasteczka są czekoladowe, bo z dodatkiem kakao, u mnie nie bo nie miałam go akurat w domu, więc pominęłam. Uważam, że nie straciły nic a nic ze swego smaku nawet gdy nie mają tej odrobiny czekolady. Pogoda ostatnich dni zachęcała wręcz do spędzenia czasu w domu i podjadania czegoś słodkiego. Gorąca herbata, ciasteczka i gruby koc.
A dziś za oknem słońce  czyżby powrót słonecznej, kolorowej jesieni?:)
Oby:)


Składniki na ciasto:                                                                
125 g miękkiego masła lub margaryny do pieczenia
2 łyżki cukru lub cukru pudru
3/4 szk mąki
2 łyżki wiórek kokosowych
1 łyżka kakao gorzkiego ( ja go nie dodawałam)
Ponadto:
1/4 szk kremu czekoladowego  (np. Nutelli) ( u mnie bez Nuttelli za to z sosem czekoladowym)

p.s. za pierwszym razem zrobiłam tylko jedną porcję ciasteczek, stanowczo jest ich za mało. Polecam od razu zwiększyć proporcje. Ja nie miałam w domu kremu czekoladowego ale zrobiłam polewę czekoladową. Rozpuściłam po prostu w kąpieli wodnej tabliczkę czekolady i nią polałam ciasteczka
Nagrzać piekarnik do 180 stopni. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. W jednej misce wymieszać mąkę i wiórki kokosowe. W drugiej ubić razem masło z margaryną na puszystą masę. Stopniowo, cały czas ubijając dodawać po łyżce mąki z wiórkami. Ciasteczka nakładać łyżką na blachę, zachowując odstęp między nimi. Ja z każdej malutkiej porcji ciasta robiłam małą kulkę, po czym "rozpłaszczałam ją w dłoni". Dzieki temu miały prawie tą samą wagę i kształt. Ciasteczka piec 10-12 minut. Po ostudzeniu polałam je sosem czekoladowym. Lub można przełożyć je kremem tak jak podaje autorka.

Smacznego.
Ja robiłam je już kilka razy i za każdym razem zachwycają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz